Zoeken in deze blog

woensdag 4 mei 2016

Vrijheid 2016

vrijheid is een van de belangrijkste dingen van de wereld en van het leven dat wij in vrijheid mogen leven is zo bijzonder en geweldig maar dat realiseren mensen zich vaak niet totdat ze zelf oorlog meemaken en smachten naar vrijheid daarom vind ik het goed dat we vanavond 2 minuten stil zijn voor allen slachtoffers die hebben gestreden voor onze vrijheid.en nu kreeg ik van onze school een boekje met opdrachten verhalen en dat soort dingetjes over vrijheid en misschien is dit leuk voor jullie als ik wat opdrachtjes overneem om te doen.dus hier zijn ze !


           opdracht 1

pak een blaadje en schrijf de antwoorden op. gebruik deze vragen tijdens het kijken naar de herdenking op de dam.

1.wie leggen de eerste en de grootste krans ?
2.hoeveel kransen worden er in totaal gelegd ?
3.schrijf vier woorden op uit het gedicht dat na het Wilhelmus word opgedragen.
4.teken een ... als je iemand ziet die:
hartje als iemand gaapt.
rondje als iemand verdrietig is. 
vierkant als iemand de ogen dicht heeft.
driehoek als iemand lacht.
ruit als iemand strak voor zich uit kijkt.
rechthoek als iemand iets fluisterd in iemands oor.

          
              opdracht 2 
schrijf steeds ik vind van wel of ik vind van niet op met het cijfer van de stelling dus zo: 1.ik vind van wel.(je kunt je antwoorden ook achter laten in de reactie's)

1.oorlog herdenken is belangrijker dan vrijheid vieren.
2.het is belangrijk dat we allemaal herdenken.
3.verhalen blijven vertellen over de tweede wereldoorlog is belangrijk.
4.op 4 mei mag je ook aan overleden familieleden of vrienden denken.
5.twee minuten stil zijn is lang.
6.over honderd jaar herdenken we de tweede wereldoorlog nog steeds.

ik hoop dat jullie dit leuk vonden en de opdrachten gaan doen 
          xxxEva 



1 opmerking:

  1. van opdracht 2 waren dit mijn antwoorden:
    1.ik vind van niet
    2.ik vind van niet
    3.ik vind van wel
    4.ik vind van wel
    5.ik vind van niet
    6.ik denk van niet
    ik ben benieuwd naar jullie antwoorden ! xxxEva

    BeantwoordenVerwijderen