Zoeken in deze blog

zondag 8 mei 2016

review : d.i.y lush shower jelly (voor moederdag)

hoi allemaal ! vandaag een review van een d.i.y die ik ga uitproberen en cadeau wil geven voor moederdag. namelijk : de lush shower jelly ! ik ben heel benieuwd of hij leuk is en of het goed gaat. dus ik neem jullie mee in het proces ! let's begin ! 
het recept en de d.i.y komt van Nina Houston. hier is het linkje naar haar video :
https://www.youtube.com/watch?v=RUQ4pScC1FA



en laten we beginnen !
de ingredienten zijn :
4 gelatine blaadjes
125 ml koud water
100 ml gekookt water
100 ml douchegel (een douchegel die je moeder lekker vind )
een leeg potje om de jelly in te doen

hoe maak je het ?

doe het koude water in een kommetje en dompel de 4 gelatine blaadjes helemaal onder in het water.  laat het 5 minuten staan.als de 5 minuten voorbij zijn pak je wat aliminium folie en haal je een blaadje eruit en knijp je hem eventjes uit en legt hem op het folie. dat doe je met alle blaadjes.het koude water doe je weg en dat vervang je door het kokende water. dan los je de gelatine blaadjes daar in op.roer door het water heen en zorg dat de blaadjes echt opgelost zijn. dan doe je de douchegel bij het water nu moet je gaan roeren maar pas op ! roer echt niet te hard want het mengsel moet niet gaan schuimen. vervolgens schenk je het mengsel in een maatbeker zodat je het makkelijker kunt gieten. nu giet je het mengsel in het potje. het schuim laagje wat er op zit dep je voorzichtig weg met keukenpapier. en dan moet hij vier uren in de koelkast staan. ondertussen kun je een etiketje maken voor op het potje. na vier uur haal je hem eruit en plak je je etiketje erop en klaar is kees !

ik ga dit nu zo allemaal doen en dan kom ik zo terug om te schrijven hoe het was en wat moeilijk was enzovoort.

ik ben weer terug ! ik zal vertellen hoe het was ! nou het was super geinig om te maken want toen de douchegel bij het gelatine mengsel ging was het echt superleuk om te doen want je zag het mooi paars worden en een dikkere substantie aannemen het was makkelijk om te maken en het is snel want ik heb het in ongeveer 20 minuutjes af de jelly staat nu in de koelkast ik had geen goed potje in huis dus ik heb de onderkant van een plastic fles gebruikt volgens mij werkt het prima ik zal hier onder wat foto's plaatsen ! (er ging iets mis met dee foto dus ik heb een extra blogspot gemaakt waar ik het uiteindelijke resultaat laat zien)
                                                                      
in de koelkast na 15 minuten. eigenlijk nog niks gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten